Debata społeczna „Jak zorganizować imprezę? Wspólnie porozmawiajmy o bezpieczeństwie”
W związku ze zbliżającym się sezonem wiosenno – letnim, który sprzyja organizowaniu wszelkiego rodzaju wydarzeń rozrywkowych oleccy policjanci zorganizowali debatę społeczną, której tematem było „Jak zorganizować imprezę? Wspólnie porozmawiajmy o bezpieczeństwie”. Głównym celem spotkania było omówienie zadań i obowiązków organizatorów wydarzeń rozrywkowych.
Debata pod hasłem „Jak zorganizować imprezę? Wspólnie porozmawiajmy o bezpieczeństwie” odbyła się w sali konferencyjne Urzędu Miejskiego w Olecku. Spotkanie otworzył mł. insp. Dariusz Stachelek I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Olecku, który wprowadził zebranych w omawiany temat.
Następnie podinsp. Ewa Papadopulu Naczelnik Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego przedstawiła przepisy prawa dotyczące organizowana imprez masowych oraz wykorzystania dróg w sposób szczególny a także podkreśliła jakie obowiązki i zadania ciążą na organizatorach takich wydarzeń.
Podczas spotkania odbyła się dyskusja, w trakcie której uczestnicy wymieniali spostrzeżenia i wypracowywali pożądane schematy współpracy, aby organizowane przez nich imprezy przebiegały w sposób bezpieczny.
Na zakończenie policjanci zachęcali do korzystania z narzędzi wykorzystywanych do komunikacji ze społeczeństwem takich jak aplikacja Moja Komenda i Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa oraz przypomnieli o programie Dzielnicowy Bliżej Nas.